Production design
Telefilm Undercover 2015 Production design
Soms heb je zo'n film waar alle - in het script beschreven - locaties niet te draaien zijn waar je het eigenlijk graag zou willen draaien. Undercover was zo'n film. We hadden het geluk dat we met een ervaren productiondesigner als Roland Milanus konden werken. Binnen de beperkingen van het telefilm budget heeft hij prachtige oplossingen kunnen bedenken: Bij het restaurant 'Osmani' hadden we een deel nodig waar we vuur konden maken. Toen we dit niet konden vinden heeft Roland dit tegen de achteringang van het bestaande restaurant gebouwd. Hierdoor ontstond er een binnenplaats en een kleine opslag waar we ongestraft met vuur konden spelen zonder dat het restaurant in gevaar zou lopen.
Sometimes you work on a movie where all locations - described in the script - are impossible to shoot were you would like it to shoot. Undercover was such a film. We were lucky that we could work with an experienced production designer like Roland Milanus. Within the limits of the budget of a Telefilm he could think of wonderful solutions: At the restaurant 'Osmani' we needed a place where we could make fire. This was impossible in the restaurant itself so Roland came to the idea to built an 'extension' at the rear entrance of an existing restaurant. He created a courtyard and a small store-room where we could play with fire without endangering the restaurant.
Soms heb je zo'n film waar alle - in het script beschreven - locaties niet te draaien zijn waar je het eigenlijk graag zou willen draaien. Undercover was zo'n film. We hadden het geluk dat we met een ervaren productiondesigner als Roland Milanus konden werken. Binnen de beperkingen van het telefilm budget heeft hij prachtige oplossingen kunnen bedenken: Bij het restaurant 'Osmani' hadden we een deel nodig waar we vuur konden maken. Toen we dit niet konden vinden heeft Roland dit tegen de achteringang van het bestaande restaurant gebouwd. Hierdoor ontstond er een binnenplaats en een kleine opslag waar we ongestraft met vuur konden spelen zonder dat het restaurant in gevaar zou lopen.
Sometimes you work on a movie where all locations - described in the script - are impossible to shoot were you would like it to shoot. Undercover was such a film. We were lucky that we could work with an experienced production designer like Roland Milanus. Within the limits of the budget of a Telefilm he could think of wonderful solutions: At the restaurant 'Osmani' we needed a place where we could make fire. This was impossible in the restaurant itself so Roland came to the idea to built an 'extension' at the rear entrance of an existing restaurant. He created a courtyard and a small store-room where we could play with fire without endangering the restaurant.
Draaien in een ziekenhuis is tegenwoorden vreselijk moeilijk geworden. Los van het feit dat dit serieus dure locaties zijn, wordt je op alle manier tegengewerkt met regels en verordeningen. Uiteindelijk was de beste oplossing om de ziekenhuiskamers na te bouwen in een leegstaande medicijnen fabriek:
Shooting in a hospital nowadays has become terribly difficult. Apart from the fact that these are seriously expensive locations, you'll be opposed by all means with rules and regulations. Ultimately, the best solution was to rebuild the hospital rooms in an empty medicine factory:
Shooting in a hospital nowadays has become terribly difficult. Apart from the fact that these are seriously expensive locations, you'll be opposed by all means with rules and regulations. Ultimately, the best solution was to rebuild the hospital rooms in an empty medicine factory:
Het zenuwcentrum hebben we in de lege verdieping van een kantoorgebouw gedraaid. We waren erg gecharmeerd door de strakke vloer en wanden, terwijl er kabels en buizen uit het plafond hingen. Ook hier heeft Roland met een stevige ingreep de ruimte een eigen identiteit kunnen geven.
In the search for a 'command center' we ran into the empty floor of an office building. We were charmed by the clean floor and walls, while there are cables and pipes hanging from the ceiling. Roland gave the space a unique identity by adding the glass box.
In the search for a 'command center' we ran into the empty floor of an office building. We were charmed by the clean floor and walls, while there are cables and pipes hanging from the ceiling. Roland gave the space a unique identity by adding the glass box.
Tot slot mochten we niet filmen in Schiphol (om inhoudelijke redenen; omdat er in het verhaal drugs worden gesmokkeld). Na lang zoeken hebben we besloten om dit te draaien in de RAI, hieronder is een storyboard-beeldstudie hoe we een kleine ruimte - tussen twee liften - als douane doorgang kunnen gebruiken.
Finally, we were not allowed to film in the airport Schiphol (for reasons of the content, because drugs are smuggled into the story). After a long search we decided to shoot it in the conference centre RAI, below is a storyboard study how a small space - between two elevators - could be transformed in a customs transit.
Finally, we were not allowed to film in the airport Schiphol (for reasons of the content, because drugs are smuggled into the story). After a long search we decided to shoot it in the conference centre RAI, below is a storyboard study how a small space - between two elevators - could be transformed in a customs transit.